Gyakori hiba, hogy először a grafikai anyag készül el, utána fordultok gyártóhoz

StockSnap / Pixabay

Gyakori hiba, hogy először a grafikai anyag készül el, utána fordultok gyártóhoz.

Nem véletlenül hibáról beszélek.

 

Az évek során számtalan nyomdai árajánlatot adtam ki és megrendelés után számtalan nyomdai gyártásra szánt állományt ellenőriztem le.

Minden esetben először az árajánlatban megadott paraméterek szerint néztem át az állományokat és igyekeztem ahhoz igazítani a módosítási javaslataimat.

Többször javasoltam, hogy mielőtt bármit elkezd szerkeszteni a megrendelőm először egyeztessünk a megvalósítási lehetőségekről.

Finom célzás volt a részemről,  hogy így jobban ki tudjuk hozni a kivitelhez választott technológiából a maximális minőségi termékeket. Nem, nem erőszakoskodom, hiszen a nyomdaipar egy szolgáltatóipar és elsősorban az ügyfél egyedi igényeihez alkalmazkodunk.

De….

GraphicMama-team / Pixabay

Nyomdai gyártás-előkészítőként azt vallom, hogy úgy tudunk minőségi terméket készíteni, ha csapatként együtt dolgozunk, ha a szerkesztést egy konzultáció előzi meg egy nyomdai szakemberrel a kivitelezési lehetőségekről, ezután érdemes gyártási árajánlatokról beszélni,  és a paraméterek döntése után ajánlott  egy újabb beszélgetés a grafikus és a nyomdai szakember között, hogy az állomány szerkesztésnél milyen feltételeknek kell teljesülnie a minőségi gyártáshoz.

Gyakori hiba, hogy mindez fordítva történik, vagyis

  • először a grafikai állomány készül el
  • ezzel párhuzamosan vagy utána kér az ügyfél nyomdai árajánlatot egy általa megálmodott kivitelre
  • ekkor derül ki, hogy ez egyáltalán megvalósítható-e
  • ezután készül egy gyártási ajánlat általában kisebb-nagyobb kompromisszumokkal
  • ezután dönt a megrendelő a mennyiségről
  • ezután jelzi a gyártó,  hogy milyen hibák fordulhatnak elő a gyártás során
  • ekkor vagy módosít a grafikus vagy a megrendelő elfogadja a várható minőségi hibákat
  • ekkor indul a gyártás

A kész nyomdai termék átvételekor pedig sajnos sok esetben jön a csalódás, amikor a megrendelő a gyártóra haragszik meg, a gyártó a grafikusra, a grafikus az ügyfélre…. stb.

Előzzük meg az előre kiszámítható minőségi hibákat!

Fordulj időben nyomdai gyártás-előkészítőhöz! Kérj konzultációs időpontot és gondoljuk át együtt a termék paramétereit!

Árajánlatkérés/Érdeklődés/Konzultációs időpont kérés